Reklama internetowa jest jednym z najważniejszych elementów promowania przedsięwzięć w Internecie. Aby firma zaistniała by zaistnieć w Sieci, musi uwzględnić w swej strategii e-marketingowe działania nakierowana na dotarcie ze swym komunikatem do grupy docelowej.
Mnogość czynników jakie należy wziąć pod uwagę przy planowaniu i wdrożeniu kampanii reklamowej sprawia, że niezbędna jest kompleksowa obsługa ze strony agencji interaktywnej, która obejmie swoimi działaniami całość przedsięwzięcia przykładając szczególną wagę do efektywności i opłacalności inwestycji.
Planując kampanie reklamowe bierzemy pod uwagę następujące elementy:
1. Przedmiot - obiekt, który będzie promowany - marka, serwis internetowy, produkt, przedsięwzięcie. 2. Grupa docelowa - potencjalni odbiorcy przedmiotu kampanii wraz z podaniem cech charakterystycznych oraz preferencji, które zostaną wykorzystany przy formowaniu przykazu? 3. Forma przekazu - analiza metod przedstawiania treści - od ukrytej aż po agresywną, od koncepcji humorystycznej aż po formalną - wybór zależy od specyfiki przedmiotu oraz grup docelowych 4. Treść przekazu - meritum kampanii, element które sprawia, że odbiorcą będzie skojarzy akcję z przedmiotem oraz prześle informację dalej uznając ją za dostatecznie ciekawa bądź ważną by zainteresować nią innych.
Nasze działania zmierzają do budowania zaufania oraz podkreślenia profesjonalizmu firmy na drodze do realizacji jego celów strategicznych.
Budowanie wizerunku
Potencjalny kontrahent odwiedzając witrynę internetową przedsiębiorstwa w pierwszej kolejności zwróci uwagę na szatę graficzną. Czy będzie przyjazna dla oka? Czy odda charakter przedsiębiorstwa? Następnie skupi się na układzie informacji, intuicyjności nawigowania po podstronach oraz, co najważniejsze, czasie dotarcia do interesujących go materiałów. Jeżeli dodatkowo wykorzysta stronę do nawiązania kontaktu z firmą czy przejrzenia informacji w dziale Public Relations to uzna, że interesujące go przedsiębiorstwo poważnie potraktowało komunikację zewnętrzną.
Projektowanie stron
Profesjonalnie zaprojektowana strona www stanowi narzędzie, które umożliwia usprawnienie kontaktów z klientami, precyzyjne docieranie do grup docelowych, budowanie wizerunku firmy i marki oraz pozyskiwanie danych dotyczących efektywności podejmowanych działań.
Jakie elementy strony internetowej są szczególnie istotne?
1. Szata graficzna, która oddaje charakter firmy, podkreśli wyjątkowość oferowanych przez nią produktów, zachęci do szczegółowego jej przejrzenia. 2. Intuicyjna struktura strony oraz wygodna nawigacja, która umożliwi szybkie dotarcie do poszukiwanych materiałów. 3. Zachowanie proporcji pomiędzy tekstem a grafiką - odwiedzający zapamiętują kolorowe obrazy, ich uwaga skupia się na ruchomych grafikach, czytają nagłówki, omijają zazwyczaj duże bloki tekstu. Nie przeglądają szczegółowo struktury strony licząc, że najciekawsze miejsca same się zareklamują. 4. Przygotowanie strony technicznej witryny internetowej pod kątem jej pozycjonowania w wyszukiwarkach na określone hasła.
Marketing internetowy
Marketing internetowy (e-marketing) pozwala realizować strategiczne założenia firmy w zakresie budowania relacji z klientem przy wykorzystaniu narzędzi opartych o technologie internetowe. Dzięki najnowszym rozwiązaniom informatycznym konstruowane są efektywne kanały komunikacyjne wykorzystywane do precyzyjnego kierowania informacji do grup docelowych.
Otrzymujemy w ten sposób zestaw rozbudowanych metod do promowania produktów, budowania wizerunku firmy oraz reklamowania przedsięwzięć.
Szczególnie istotnym elementem marketingu internetowego są narzędzia pozwalające określić efektywność podejmowanych działań. Wraz z rozwojem rynku reklamy internetowej precyzyjność tych rozwiązań stale rośnie.
|